Herfstvakantie

14 t/m 29 oktober 2023

Er zijn weer allerlei leuke en knusse activiteiten voor jong en oud in de herfstvakantie!

Activiteiten in de herfstvakantie

Workshop Pottenbakken

In deze workshop leer je de basistechnieken van het pottenbakken en maak je met de elektrische draaischrijf jouw eigen kommetje.

Za 14 oktober | €54 (incl. materialen)

Familie-voorstelling: Bij LOET thuis

Een grappige, muzikale en interactieve familievoorstelling, waarin Loet samen met hulp van alle kinderen en haar lieve hond Mango op zoek gaat naar een bijzondere schat!

Zo 15 oktober | €4,50 (€3,95 voor Biebleden) | vanaf 3 jaar

Schrijfworkshop voor jongeren

Benieuwd of schrijven iets voor jou is? Leer in deze workshop meer over schrijftechnieken en schrijf je eigen (korte) verhaal.

Di 17 okt | gratis | 11 t/m 15 jaar

Voorleesfeest: De draak die niet van vuur hield

Hoera, een voorleesfeest! We lezen deze keer voor uit het boek ‘De draak die niet van vuur hield’ van Gemma Merino. Daarna gaan we lekker knutselen. Kom jij ook?

Wo 18 oktober | gratis | 3 t/m 7 jaar

BoekStart Herfsttour: voorlezen in de wijk!

BoekStart consulenten Dagmar en Evelien komen in de herfstvakantie bij jou langs! Geniet van een interactieve voorleesvoorstelling op verschillende plekken in Veenendaal. Geniet van knusse en herfstige avonturen! De verhalen zijn geschikt voor kinderen van circa 2 t/m 6 jaar.

Kinderworkshop: Maak een Opa Jan huisje

Opa Jan is de hoofdfiguur uit de kinderboeken van Marius van Dokkum, die de boeken ook zelf geïllustreerd heeft. Opa Jan is een echte rommelkont met heel veel huisdieren. Samen beleven ze veel avonturen. Kom jij je eigen Opa Jan huisje maken?

Deze kinderworkshop is een samenwerking tussen Bibliotheek Veenendaal en Stadsmuseum Veenendaal.

Za 21 oktober | €3,50 | 6 t/m 12 jaar

Keetje & Ko: Smartlappen en muzikale kleinkunst

Geniet van smartlappen en muzikale kleinkunst in De Cultuurfabriek! Verwacht een heerlijke middag vol liedjes met titels als ‘De slip van de zeeman’ of ‘Lepeltje Lepeltje’. Grappig, herkenbaar, pijnlijk en met het hart op de tong.

Zo 22 oktober | €5

Herfstactiviteiten nét na de vakantie

Herfstworkshop van Groei & Bloei

Op dinsdagavond 24 oktober geeft Groei en Bloei afd. Veenendaal, Rhenen e.o. iedereen (zowel Groei & Bloei leden als niet-leden) de gelegenheid om samen met Esther Leefoge een mooi bloemstuk te maken dat geïnspireerd is op de herfst.

Di 24 oktober | Groei & Bloei-leden: €27,50 | niet-leden €32,50

DIY Knutseltafel: Maak een herfst-egel!

Het is buiten volop herfst. De blaadjes vallen uit de bomen en de egeltjes bereiden zich voor op de winter. Tijd voor een beetje herfstversiering in huis! Kom je eigen herfst-egel maken in De Cultuurfabriek.

Zo 29 oktober | gratis

Dag van de Geschiedenis: Eureka!

Tijdens hét geschiedenisfeest van het jaar zetten we de makers van de vooruitgang in het zonnetje met: mini-expositie over uitvindingen uit Veenendaal, speciaal Veense proeverijtje en snuffelen tussen de boeken over oud Veenendaal. Kinderen maken hun eigen uitvinding en creatiefnemer Sanne Heymann vertelt over onontdekte verhalen van Veenendaal!

Dag van de Geschiedenis | 28 oktober | 13.00 - 16.00 uur