Media Ukkie Dagen 2023

Balans: Bewegen met media | 24 t/m 31 maart

We willen allemaal dat kinderen gezond opgroeien met media, hoe doen ze dat? Liggend op de bank, of juist actief? Van ver weg, of dichtbij? Kortom, wat is de balans tussen bewegen en media?

Tijdens de Media Ukkie Dagen van 24 t/m 31 maart 2023 wordt aandacht gevraagd voor mediawijsheid in de opvoeding van kinderen van 0 t/m 6 jaar door heel het land.

Allerlei activiteiten

Webinar: 'Balans: Bewegen met media'

Leer meer over jouw kleintje en bewegen met media. Het webinar wordt gegeven door Denise Bontje van MediaSmarties.

Dinsdag 28 maart | 20.00 - 21.00 uur | Gratis | Online | voor ouders/verzorgers van kinderen van 0 t/m 6 jaar

Voorleesfeest: Fien wil dieren zien

We lezen tijdens het voorleesfeest voor uit het boek 'Fien wil dieren zien' door Mariska Bogaerds en we gaan lekker bewegen met z'n allen

Woensdag 29 maart | 15:00 – 16:00 uur | Gratis | 3 t/m 7 jaar

Meer tips

Tips om te bewegen met media

Hoe let je als ouders en opvoeders op de juiste balans tussen mediagebruik en andere activiteiten? En tussen stilzitten en actief bezig zijn? Liggend op de bank, of juist actief? Van ver weg, of dichtbij? Kortom, hoe beweeg je mét media? Laat je inspireren:

Tips voor thuis

Babyboekjes

Ook in de Bieb

Mamacafé

Elke woensdagochtend van 10.00 - 12.00 uur is er een Mamacafé op de jeugdafdeling. Hier kan je kennis uitwisselen over opvoeden, voorlezen of voorgelezen worden, en samen met je kleintje spelen.

Bij het Mamacafé zijn papa's, opa's, oma's en andere verzorgers ook van harte welkom. De toegang is gratis, ook als je geen lid bent van de Bibliotheek.

Het Mamacafé is een samenwerking tussen Humanitas, Speelotheek Veenendaal en Bibliotheek Veenendaal.

Voorleesuurtjes

Elke woensdagmiddag van 15.00 - 16.00 uur lezen we voor op de jeugdafdeling in de Bieb, steeds uit een ander leuk prentenboek.

Één keer per maand transformeert ons Voorleesuurtje tot een echt Voorleesfeest en gaan we ook samen knutselen en andere mooie dingen maken.

Toegang tot het Voorleesuurtje is gratis, ook als je niet lid bent van de Bibliotheek. Kijk voor meer informatie in onze agenda.

Biebabonnement

Als je kind 3 maanden is, krijg je van de gemeente een leuke waardebon. Met deze waardebon kan je gratis je kindje inschrijven als lid bij de Bibliotheek en het gratis BoekStart-koffertje mee naar huis nemen.

Het koffertje zit vol (voor)leesleuks voor jou en je baby. Een goed begin voor iedere boekenwurm in spe.

Kinderen tot en met 17 jaar kunnen gratis lid worden van de Bieb (m.u.v. eenmalig €3 inschrijfkosten).

Blijf op de hoogte

Wil jij als eerste op de hoogte gehouden worden van allerlei leuke activiteiten voor jou en je kind?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief