Meivakantie in de Bieb

Zin in een leuke meivakantie? Kom dan naar de Bieb!

Let op: op Koningsdag (27 april) en Hemelvaartsdag (9 mei) is de Bibliotheek gesloten.

LEGO-bouwwedstrijd op Koningsdag

Wegens groot succes opnieuw op de kalender: de spectaculaire LEGO-bouwwedstrijd op Koningsdag! Kinderen van alle leeftijden kunnen hun creativiteit loslaten op duizenden LEGO-steentjes en zo leuke prijzen winnen.

LEGO-bouwwedstrijd

Schilderen met de Kunstclub

Op zondag 28 april schilder je samen met de Kunstclub een schilderij waar jij zelf, samen met iemand anders de hoofdrol in speelt! Denk bijvoorbeeld aan je huisdier, de natuur, je beste vriend, of wie of wat jij zelf wilt! Deze workshop is voor kinderen/tieners vanaf 8 jaar.

Kleine tip: trek kleren aan die vies mogen worden!

Schilderen met de Kunstclub

Knutselworkshop: maak een vogelhanger

Op donderdag 2 mei ga je onder begeleiding van duizendpoot Liza Veenendaal een eigen vogelhanger maken. Liza neemt alle materialen mee, de afgesnoeide takken komen zelfs uit Liza’s tuin!

Deze knutselworkshop is speciaal voor kinderen en tieners van 7 t/m 14 jaar.

Maak een vogelhanger

5 mei lezing door Jaap Pilon - Veenendaal bevrijd!

Wist jij dat Veenendaal als één van de laatste plaatsen in Nederland
bevrijd werd? Luister op zondagmiddag 5 mei naar een boeiend bevrijdingsverhaal door Jaap Pilon.

5 mei lezing door Jaap Pilon

DIY Knutseltafel - Vredesduif knutselen

Op 5 mei vieren wij onze vrijheid. De vredesduif is het symbool voor vrede en vrijheid. In de middag kun je aan onze DIY-knutseltafel je eigen vredesduif komen knutselen. Gratis voor alle leeftijden.

Knutsel een vredesduif

Jip de Handpop en lammetje Bengel

Jippie! Jip de Handpop komt op woensdag 8 mei naar de Bibliotheek! Jip  vertelt over het lammetje Bengel, dat niet naar huis wil. Helpen jullie hem mee? Deze gratis vertelling is vooral geschikt voor kinderen vanaf 4 jaar.

Let op: reserveer jouw plekje zodat Jip weet dat je komt!

Jip de Handpop

Textie Café

Wil jij in een gezellige groep komen tuften of haken? Iedereen is welkom in het gezellige Textiel Café! Hoe je het doet maakt niet uit, de nadruk ligt vooral op verbinding maken.

Textiel Café

Maak een moederdag-cadeau in het FabLab

Voor Moederdag wordt er op zaterdag 11 mei in het FabLab een speciale verrassing gemaakt met de lasersnijder! Veel meer kunnen we hier nog niet verklappen, we weten niet wie er meeleest... ;)

Deze FabLab-workshop is speciaal voor kinderen van 9 t/m 13 jaar.

FabLab-workshop: moederdag

DIY-knutseltafel: een bloemetje voor mama

Zondag 12 mei is het Moederdag! In de centrale hal staat de DIY-knutseltafel weer klaar waar kinderen van alle leeftijden gratis een bloemetje kunnen knutselen voor hun mama (of papa, of oma, of wie ze een zelfgemaakt boeketje willen geven).

DIY-knutseltafel: moederdag

Wielrennen in Veenendaal

In mei staat in de VEXPO het thema wielrennen en Veenendaal centraal. Ook kun je op de tweede verdieping de geschiedenis lezen van onder andere de wielerronde Veenendaal - Veenendaal; deze wordt sinds 1985 gereden en staat internationaal hoog aangeschreven.

Over de VEXPO

Vakantieboeken

Blijf op de hoogte!

Wil je als eerste te horen krijgen over allerlei leuke activiteiten in de Bieb?

Meld je aan voor de nieuwsbrief