Jaap Pilon over de samenvoeging van Stichts en Gelders Veenendaal

31 oktober 2020 | 15.00 - 16.00 uur | Zaal 1

Kosten: gratis

De Stadsgids vertelt meer over 60 jaar Veense geschiedenis tijdens de Dag van de geschiedenis.

Reserveer gratis tickets

Op 31 oktober organiseren we samen met Museum Veenendaal, Historische Vereniging Oud Veenendaal en Gemeentearchief Veenendaal de Dag van de Geschiedenis in De Cultuurfabriek. 60 jaar geleden werd Stichts en Gelders Veenendaal één gemeente, dus staat deze dag volledig in het teken van 60 jaar bijzondere geschiedenis.

Lezing door Jaap Pilon

In 2020 is het alweer zestig jaar geleden dat door een gemeentelijke en provinciale grenswijziging Gelders Veenendaal bij Stichts Veenendaal werd gevoegd. Tegelijkertijd werd Veenendaal via ruime grenscorrecties vergroot met grondgebied van de gemeenten Rhenen en Renswoude. Een belangrijke gebeurtenis, die veel voor de verdere ontwikkeling van Veenendaal heeft betekend.

Stadsgids en voormalig wethouder Jaap Pilon vertelt van 15.00 - 16.00 uur meer over dit bijzonder stukje recente Veense geschiedenis. De toegang tot de lezing is gratis. Omdat we de anderhalve meter afstand van elkaar waarborgen, is het nodig om gratis tickets te reserveren via de knop hierboven of de servicebalie van De Cultuurfabriek.

Afbeelding van Historische Vereniging Oud Veenendaal.