Geannuleerd: Muziek aan het Plein: Viride Kwartet

14 november 2020 | zaterdagmiddag 12.30 - 13.30

Kosten: gratis | in Spectrum (Kees Stipplein 72)

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Door aanscherping van de landelijke coronamaatregelen kan deze activiteit helaas niet doorgaan.

Het jonge strijkkwartet speelt een enthousiast concert vol sterk samenspel.

Reserveer gratis tickets

In 2020 vieren we samen met De Muzen een muzikaal feest met Muziek aan het Plein: een serie van 10 gratis lunchpauzeconcerten van topmusici in De Cultuurfabriek en Spectrum.

Met op zaterdag 14 november een concert van het Viride Kwartet in Spectrum. Het concert is gratis, maar het is verplicht om kaartjes te reserveren via bovenstaande link.

Viride Kwartet

Nog maar net (of zelfs nog niet!) afgestudeerd aan de Middelbare School voor Jong Talent van het Koninklijk Conservatorium in Den Haag en nu al een groot succes. Het Viride Kwartet is in april 2017 gevormd door Salomé Bonnema (2001), Iris Kengen (2000), Sedna Heitzman (2000) en Jurre Koopmans (2002) en is sindsdien uitgegroeid tot een grote belofte in de Nederlandse klassieke muziek.

In het samenspel van het Viride Kwartet is te merken dat het viertal ook buiten de muziek om een sterke band met elkaar heeft. Hun samenklank hebben ze ontwikkeld dankzij lessen van leden van o.a. het Matangi Kwartet en het Dudok Kwartet, deelnames aan o.a. het Orlando Festival en het Prinses Christina Concours (waar het de tweede prijs bemachtigde tijdens de Nationale Finale). Ook zijn ze vaak te zien bij Podium Witteman en in zalen van het Concertgebouw en het Muziekgebouw Eindhoven.

Muziek aan het Plein wordt mede mogelijk gemaakt door De Cultuurmakelaar.