Jazzmuziek-middag met DJ Conga

10 juli 2021 | 13.30 - 16.00 uur | centrale hal

Kosten: gratis

Deze activiteit heeft in het verleden plaatsgevonden. Klik hier voor alle actuele activiteiten.

Zaterdagmiddag 10 juli vindt er in de centrale hal van De Cultuurfabriek een Jazz-middag plaats met jazzmuziek uit de collectie van DJ Conga. Hij draait plaatjes op verzoek. Ook wordt de jazz-collectie van de Bibliotheek speciaal onder de aandacht gebracht. De Bibliotheek sluit hiermee aan bij het landelijke North Sea Jazz weekend.

Weekend van de North Sea Jazz
Normaal zou in dit weekend het NN North Sea Jazz Festival plaatsvinden. Het is een begrip over de hele wereld. Ook buiten onze landsgrenzen staat het bekend als het evenement waar in drie dagen het verleden, heden én de toekomst van de jazz langskomen.

DJ Conga
De Bibliotheek sluit hierbij aan met een Jazz-middag op zaterdag 10 juli. Dan komt DJ Conga uit Veenendaal jazz-plaatjes (swing, bob, fusion, blues, latin en méér) draaien op verzoek. DJ Conga alias Bart Slikkerveer heeft een grote liefde voor vinyl platen vanaf de jaren 50 tot aan het digitale muziektijdperk (ca. 1990). Daarom draait hij lp’s op verzoek van mensen. Hierover zegt hij: ‘Ik ben a.h.w. een ‘levende jukebox’. Mensen kunnen zélf snuffelen in de platenbakken, de lp’s vasthouden en er ontstaan op die manier hele leuke gesprekken over muziek.'

Jazz collectie Bibliotheek
In de maand juli is er een speciale jazz-gondelaar samengesteld met allerlei boeken over jazz én jazzmuziek uit de collectie van de Bibliotheek.