Italiaans A1: deel 1 (beginners)

26 september 2022 | 20 lessen | maandagavond | 20:30 - 22:00 uur

Kosten: €249,00 (mag in twee termijnen betaald worden).

Wegens succes een extra beginnerscursus Italiaans! Ga jij weleens op vakantie naar Italië, heb jij Italiaanse zakenrelaties of vind je de taal gewoon zo prachtig? Leer dan met deze cursus de basis van de Italiaanse taal.

Schrijf je in!

Wat ga je doen?

Deze cursus is bedoeld voor diegenen die nog geen basiskennis hebben van de Italiaanse taal. De cursus is in twee delen gesplitst, aan het eind van deel 2 heb je niveau A1 van het ERK bereikt. In deel 1 leer je de beginselen van de Italiaanse taal. Zo leer je bijvoorbeeld hoe je jezelf voorstelt in het Italiaanse en hoe je een drankje bestelt op het terras. Om te wennen aan het praten in het Italiaans wordt ook veel aandacht besteed aan de conversatie en de uitspraak. Houd er rekening mee dat je huiswerk krijgt.

Methode

We gebruiken voor deze cursus het boek Allegro Nuovo 1. Omdat je nog weinig kennis hebt van de Italiaanse taal gaan, starten we hier met de beginselen. Zo leer je niet alleen de basis woorden, maar leer je ook hoe je deze uit moet spreken. In de les wordt veel in het Nederlands uitgelegd. Tijdens de cursus werk je veel samen met de andere cursisten en leer je veel van elkaar. Het is een vertrouwde plek om je uitspraak te verbeteren, je hoeft dus niet bang te zijn om fouten te maken, het gaat immers ook om plezier!

Over de docent

Barbara Hondong-Atzei: “Met een Italiaanse vader en Nederlandse moeder heb ik het beste van twee culturen meegekregen. Twee jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de ITV Hogeschool voor Tolken en Vertalen. Ik ben beëdigd vertaalster maar mijn liefde ligt meer in het lesgeven in deze prachtige taal en cultuur.”

Praktisch

Deze cursus bestaat uit 20 lessen op de maandagavond, van 20:30 - 22:00 uur in De Cultuurfabriek. De start is op maandag 26 september. Het cursusgeld bedraagt €249 en mag in twee termijnen betaald worden. Bij deze cursus is één keer een kopje koffie/thee inbegrepen.

Twijfel je over je niveau en welke cursus het beste bij jou past? Schroom niet om contact op te nemen met cursus@bibliotheekveenendaal.nl

Inschrijven kan via de oranje knop bovenaan of bij de servicebalie in De Cultuurfabriek.