Geannuleerd: Italiaans A1: deel 2

24 september 2022 | 15 lessen | zaterdagochtend | 10:15 - 12:15 uur

Kosten: €249

Beheers jij de basisvaardigheden van de Italiaanse taal, maar wil je je beter verstaanbaar maken? Dan is deze cursus een goede voorbereiding!

Schrijf je in

Wat ga je doen?

Deze cursus is bedoeld voor diegenen die deel 1 de cursus A1 hebben gevolgd of al een klein beetje basiskennis hebben van de Italiaanse
taal. De cursus is in twee delen gesplitst, aan het eind van deel 2 heb je niveau A1 van het ERK bereikt.

In deel 2 wordt verder ingegaan op de basisvaardigheden en leer je nog beter hoe je jezelf kunt redden met de Italiaanse taal in bijvoorbeeld een winkelstraat of supermarkt. Om te wennen aan het praten in het Italiaans wordt ook veel aandacht besteed aan de conversatie en de uitspraak. Ook wordt er geoefend met schrijven en de grammatica. Houd er rekening mee dat je huiswerk krijgt.

Methode

In deze cursus gaan we verder met het boek Allegro Nuovo 1. Later in het jaar schaf je het boek en werkboek Allegro Nuovo 2 aan. Omdat je de basis al een klein beetje weet, ga je in dit deel verder op de thema’s, uitspraak en cultuur in. Een groot deel van de les wordt in het Nederlands gegeven.

Tijdens de cursus werk je veel samen met de andere cursisten en leer je veel van elkaar. Het is een vertrouwde plek om je uitspraak te verbeteren, je hoeft dus niet bang te zijn om fouten te maken, het gaat immers ook om plezier!

Voorbeelden van thema’s in dit deel van de cursus zijn:

• Vakantie (waar ga je heen);
  • Supermarkt (producten, medewerker aanspreken);
  • Winkelen;
  • Italiaanse cultuur;
  • Familiebanden.

Over de docent

Barbara Hondong-Atzei: “Met een Italiaanse vader en Nederlandse moeder heb ik het beste van twee culturen meegekregen. Twee jaar geleden ben ik afgestudeerd aan de ITV Hogeschool voor Tolken en Vertalen. Ik ben beëdigd vertaalster maar mijn liefde ligt meer in het lesgeven in deze prachtige taal en cultuur.”

Praktisch

Deze cursus bestaat uit 15 lessen op de zaterdagochtend, van 10:15 - 12:15 uur in De Cultuurfabriek. De start is op zaterdag 24 september. Het cursusgeld bedraagt €249. Bij deze cursus is één keer een kopje koffie/thee inbegrepen.

Twijfel je over je niveau en welke cursus het beste bij jou past? Schroom niet om contact op te nemen met cursus@bibliotheekveenendaal.nl

Inschrijven kan via de oranje knop bovenaan of bij de servicebalie in De Cultuurfabriek.