Zomervakantie in de Bieb: voor kinderen

Zomeractiviteiten

Zin in een leuke zomer? Kom naar de Bieb voor allerlei leuke en leerzame activiteiten!

Wist je dat? Van juni t/m augustus mag je als Bieblid 12 boeken en 8 tijdschriften lenen. Extra veel leesplezier dus in de zomer!

Zomerspeurtochten met Bibi

Bibi het Biebschaapje heeft superveel zin in de zomervakantie! Ze heeft alvast bedacht wat ze allemaal wil doen. Kan jij alle actiefoto's van Bibi vinden in de Bieb en de vragen oplossen?

Speurtochten

Zomer-Lees-Challenge

Duik met lekker veel boeken de zomer in en beleef een zomervakantie vol avonturen! Ga jij de uitdaging aan?

Zomer-Lees-Challenge

Boekstart Zomertour: voorlezen in de wijk!

BoekStart consulenten Dagmar en Evelien komen in de zomervakantie bij jou langs! Ze lezen op verschillende plekken in Veenendaal voor uit hun favoriete verhalen. De verhalen zijn geschikt voor kinderen van circa 2 t/m 4 jaar.

Bekijk het programma

8 juli: Stempel maken in het FabLab

Uitverkocht! Maak met behulp van de lasersnijder je eigen gave stempel in het FabLab! De workshop wordt deze dag op meerdere momenten gegeven. Voor kinderen van 7 t/m 12 jaar.

Stempel maken

9 juli: Zomerse Spellenmiddag

Daag je vrienden uit voor een sjoelcompetitie, leer steltenlopen, test je concentratie bij de reuzenbibberspiraal, of probeer een strike te gooien op de outdoor bowlingbaan. Uiteraard kun je ook een gezelschapsspel uit de spelletjeskast van de bieb trekken.

10 juli: FabLab workshop - Virtueel Museum

Ga jij graag naar het museum? En wat voor museum vind jij nou het allerleukste? In het FabLab gaan we jouw droom museum maken. Je gaat hem helemaal zelf ontwerpen en programmeren!

Museum ontwerpen

16 juli: DIY Knutseltafel: Maak je eigen windvanger!

Maak je eigen kleurrijke windvanger met eenvoudige materialen en laat de koele bries je zomerse zorgen wegnemen!

Windvanger maken

23 juli: DIY knutseltafel: Maak zomerse figuren met je handafdruk

Maak allerlei leuke zomerse figuren met je eigen handafdruk! Maak bijvoorbeeld een leuk ijsje of een schattig onderwaterdier.

Zomerse figuren

26 juli: Voorleesfeest: Wij gaan op berenjacht

Hoera, een voorleesfeest! We lezen deze keer voor uit het boek ‘Wij gaan op berenjacht’ van Michael Rosen en Helen Oxenbury. Daarna gaan we lekker knutselen of spelen. Kom jij ook?

Voorleesfeest

30 juli: Ouder-kind workshop: Zomerslinger maken

Ga gezellig samen met jouw kind (vanaf 8 jaar) creatief aan de slag! In deze workshop gaan zowel de ouders als de kinderen aan de slag. We beschilderen zomerse ornamentjes van klei en versieren deze met kralen en nog veel meer leuke elementen.

Zomerslinger maken

2 aug: Voorstelling: Jip de Handpop en de graankorrel

“Bij mij thuis gebeurt nooit iets”, zegt Wendelien. Maar dan vindt ze een graankorrel. En wat er dan gebeurt…

Dat gaat Jip de Handpop aan jullie vertellen. Komen jullie hem daarbij helpen?

Jip en de graankorrel

6 augustus: Schilderworkshop

Schilder tijdens een multi-sensorische workshop, voor kinderen vanaf 6 jaar, jouw ouders / verzorgers. Een leuke manier om (beter) te leren schilderen en je maakt meteen een mooi en uniek kunstwerk voor thuis!

Schilderworkshop

20 augustus: Keten met Marthie – Theatermiddag

Droom jij er wel eens van om een piraat, prinses, wolf, ninja, rockster of dokter te zijn? Kom dan zondag 20 augustus mee keten met Marthie tijdens de theatermiddag! Je kunt meedoen met de groep van 4-6 jaar of 7-10 jaar.

Theatermiddag

23 aug: Mamacafé: Muziek op Schoot

In een bijzonder Mamacafé geeft Muziekcentrum Harlekijntje een gezellige workshop Muziek op Schoot.

Muziek op Schoot

26 aug: FabLab Workshop: Tasje bedrukken

Hoe leuk is het om je eigen (gym) tas te maken en daarmee de show te stelen op school! Tijdens deze workshop gaan we aan de slag met de hittepers en de sublimatieprinter. Doe je mee?

Tas bedrukken

26 aug: Voorleesfeest: Aron en aardappel

Hoera, een voorleesfeest! We lezen deze keer voor uit het boek ‘Aron en aardappel' van Josh Lacey en Momoko Abe. Daarna gaan we lekker knutselen of spelen. Kom jij ook?

Voorleesfeest

Boekverkoop in de zomervakantie

Een koffer vol boeken? Van 3 t/m 23 juli kan jouw thuisbibliotheek uitbreiden met onze afgeschreven boeken. Het boekenkraampje vind je op de begane grond. Boeken kosten €0,50 per stuk, tijdschriften zijn gratis!

Boekverkoop

Zomerse boekentips voor alle leeftijden

Blijf op de hoogte!

Wil je als eerste te horen krijgen over allerlei leuke activiteiten in de Bieb?

Meld je aan voor de nieuwsbrief