Voorjaarsvakantie in de Bieb

17 februari t/m 25 februari 2024

Zin in een leuke voorjaarsvakantie? Kom dan naar de Bieb voor allerlei activiteiten voor jong en oud. Binnenkort meer informatie!

Voorleesfeest: Beer is op Vlinder

Hoera, een voorleesfeest! We lezen op zaterdagmiddag 17 februari voor uit het boek ‘Beer is op Vlinder’ van Annemarie van Haeringen. Daarna gaan we knutselen of spelen. Kom jij ook?

Reserveer een gratis plekje

Capoeira voor Kinderen

Je hebt het vast wel eens ergens gezien...die spectaculaire vechtkunst uit Brazilië. Hoe vet is het om dit zelf te doen? Dus, wil je deze voorjaarsvakantie iets nieuws proberen? Doe dan op zondagmiddag 18 februari mee met een workshop capoeira!

Voorstelling: Jip de Handpop en de soepsteen

Jippie! Jip de Handpop komt op donderdagochtend 22 februari naar de Bibliotheek. Lukt het Jip de Handpop om soep te koken van een steen? Daar kan hij wel wat hulp bij gebruiken! Samen met de kinderen lukt het hem vast. Kinderen vanaf 4 jaar zijn welkom!

Reserveer een gratis plekje

BoekStart op voorjaarstour: voorlezen in de wijk!

BoekStart consulenten Dagmar en Evelien komen in de voorjaarsvakantie bij jou langs! Geniet van een interactieve voorleesvoorstelling op verschillende plekken in Veenendaal.

Pennenhelden: schrijfclub voor kinderen

Ben jij gek op verhalen schrijven? Op disndag 27 februari kan jij een schrijfworkshop volgen bij Pennenhelden. Je ontdekt welke mooie verhalen je kunt bedenken én hoe je dat op een leuke manier op papier krijgt. Het hoeft niet perfect en spelfouten... daar kijken we niet naar. Zien we je dan?

Pennenhelden schrijfclub

Schilderworkshop: Dikke dames

Wat zijn ze leuk hé, die dikke dames in vrolijke kleuren. Op dinsdag 27 februari kan je ze leren schilderen tijdens de schilderworkshop in De Cultuurfabriek. Aan het einde van de workshop gaat iedereen met zijn eigen unieke kunstwerk naar huis. Hangen deze kleurrijke dames binnenkort bij jou aan de muur?

Mini-college: Frans Hals

Op woensdagavond 28 februari vertelt Kunsthistorica Diana Kostman tijdens deze mini-college meer over het leven en werk van Frans Hals naar aanleiding van de tentoonstelling in het Rijksmuseum. Dit mini-college is een perfecte voorbereiding op een bezoek aan de tentoonstelling maar is ook geschikt voor iedereen die meer wil weten over het leven en werk van Hals.

Vakantieboeken

Blijf op de hoogte!

Wil je als eerste te horen krijgen over allerlei leuke activiteiten in de Bieb?

Meld je aan voor de nieuwsbrief