Week van de Duurzaamheid

30 oktober t/m 4 november 2023

Veenendaal is inmiddels dé plaats voor duurzaam denken en doen; we kiezen bewust voor duurzaam, zoals vaker de fiets pakken, zuiniger omgaan met energie, overgaan op duurzame energiebronnen, afval scheiden en meer rekening houden met de natuur. Leer in de Bibliotheek wat je allemaal kunt doen tijdens de Week van de Duurzaamheid!

Boekverkoop in het najaar

Zin in nieuw leesvoer? Van 30 oktober t/m 12 november kan je tijdens openingstijden je thuiscollectie uitbreiden met onze afgeschreven boeken.

30 okt t/m 12 nov | €0,50 per boek

Expositie: Trashures

De serie ’Trashures’ in een reeks 2D collages die gemaakt zijn met afval materiaal uit de grafische industrie. Kunstenaar Niels van der Wegen gebruikt dit materiaal als bouwstenen voor nieuwe composities.

30 oktober t/m 4 november | Gratis

DIY knutseltafel: Maak je eigen verrekijker

We gaan met zoveel mogelijk gerecylede materialen gebruiken om te knutselen! Maak je eigen verrekijker met rolletjes van WC- of keukenpapier. Maak een diertje of versier hem helemaal naar eigen smaak.

Wo 1 nov | gratis | vanaf 3 jaar

Boeken over duurzaamheid

De Week van de Duurzaamheid wordt mede mogelijk gemaakt door Gemeente Veenendaal.