Hulp bij belastingaangifte

Het is weer tijd om je belastingaangifte in te vullen.
Bibliotheek Veenendaal en Veens Welzijn bieden hierbij hun hulp aan.

Spreekuren Veens Welzijn

Veens Welzijn organiseert speciale spreekuren voor hulp bij het invullen van de belasting- aangifte. Deze spreekuren zijn voor Veenendalers met een klein inkomen, geen eigen huis en geen of weinig (spaar)geld.

Bel of mail naar het Veens Informatie Punt om hiervoor een afspraak te maken. Dat kan op werkdagen tussen 9.00 en 12.30 uur op telefoonnummer 0318 - 79 10 50 of mail naar info@veens-welzijn.nl.

Let op: DigiD nodig om belastingaangifte te doen!

Om belastingaangifte te doen, heb je een DigiD nodig. Vanaf 2023 is ook een sms-controle vereist. Nog niet iedereen heeft een DigiD (met sms-controle) of weet hoe dat werkt.

Wil je meer leren over DigiD of hoe je digitaal overheidszaken regelt? Je bent elke maandag t/m vrijdag van 10.00-12.30 uur welkom bij het Informatiepunt Digitale Overheid in de Bibliotheek.

Hulpmomenten bij Veens Welzijn

Belastingaangifte doen kan best ingewikkeld zijn. Veens Welzijn organiseert weer spreekuren speciaal voor Veenendalers die behoefte hebben aan extra hulp bij het invullen van de belastingaangifte en ergens anders niet terecht kunnen.

Heb je een klein inkomen, geen eigen huis en weinig spaargeld, dan kun je voor je belastingaangifte terecht bij Veens Welzijn.Kijk hieronder waar en wanneer je terecht kunt

Hulpmomenten bij Veens Welzijn

• Do 21 maart van 13:00 - 17:00 uur in de Bibliotheek (Kees Stipplein 74)
  • Ma 25 maart van 13:00 – 17:00 uur in ’t Turfke (Zonnebloemstraat 1)
  • Do 28 maart 13:00 – 17:00 uur in ’t Turfke (Zonnebloemstraat 1)

Belastingspreekuur in wijkcentrum Panorama

Op de dinsdagmiddag (in de oneven weken) is er van 14:00 -16:00 uur een belastingspreekuur in wijkcentrum Panorama (De Tinnenweide 144A).

Hier kun je terecht voor alle vragen over belastingen of toeslagen.

Zelfstandig belastingaangifte doen in de Bibliotheek

In maart en april kun je op de computers in het Oefenplein in de Bibliotheek zelfstandig je belastingaangifte kunt doen. Gebruik van deze computers is gratis.